[Zitat: 1. Moses 32, 22-33, Luther 1545,entnommen hier]ALso gieng das Geschenck vor jm her / Aber er bleib die selbe nacht beim Heer. 23 Vnd stund auff in der nacht / vnd nam seine zwey Weiber / vnd die zwo Megde / vnd seine eilff Kinder / vnd zoch an den furt Jaboc / 24 nam sie vnd füret sie vber das Wasser / das hinüber kam was er hatte / 25 Vnd bleib allein. DA rangJm Ebreischen kompt ringen vom staub her / Als wenn Zween miteinander ringen / das der staub sich erhebt vnd dicke vmb sie wird. Vnd lautet so viel / Es steubet ein Man mit jm / das ist / Ein hefftiger Kampff war es / das sol niemand verstehen / denn die Erfarung. ein Man mit jm bis die morgenröte anbrach. (Hosea 12.4-5) 26 Vnd da er sahe / das er jn nicht vbermocht / rüret er das Gelenck seiner hüfft an / Vnd das gelenck seiner hüfft ward vber dem ringen mit jm / verrenckt. 27 Vnd er sprach / Las mich gehen / denn die morgenröte bricht an / Aber er antwortet / Jch las dich nicht / du segenest mich denn. (Matthäus 15.22-28) 28 Er sprach / Wie heissestu? Er antwortet / Jacob. 29 Er sprach / Du solt nicht mehr Jacob heissen / sondern JsraElJsrael kompt von Sara / das heisset kempffen oder vberweldigen / Da her auch Sar ein Fürst oder Herr / vnd Sara ein Fürstin oder Fraw heisst / vnd Jsrael ein Fürst oder Kempffer Gottes / das ist / der mit Gott ringet vnd angewinnet. Welchs geschicht durch den glauben der so fest an Gottes wort helt / bis er Gottes zorn vberwindet / vnd Gott zu eigen erlanget zum gnedigen Vater. / Denn du hast mit Gott vnd mit Menschen gekempfft / vnd bist obgelegen. (1. Mose 35.10) 30 VND Jacob fraget jn / vnd sprach / Sage doch / wie heissestu? Er aber sprach / Warumb fragestu / wie ich heisse? Vnd er segenete jn daselbs. (Richter 13.17-18) 31 Vnd Jacob hies die stet PnielPinel oder Pnuel / heisst Gottes angesicht oder erkentnis. Denn durch den glauben im streit des Creutzes lernet man Gott recht erkennen vnd erfaren / So hats denn keine Not mehr, so gehet die Sonne auff. / Denn ich habe Gott von angesicht gesehen / vnd meine Seele ist genesen. (2. Mose 33.20) 32 Vnd als er fur Pnuel vber kam / gieng jm die Sonne auff / Vnd er hincket an seiner Hüfft / 33 daher essen die kinder Jsrael keine spanader auff dem gelenck der hüfft / bis auff den heutigen tag / Darumb / das die spanader an dem gelenck der hüfft Jacob gerüret ward.
Fragen zum Text:
1. Mit wem oder was ringt Jakob? Diskutieren Sie anhand von Textbelegen.
2. Was spricht gegen die christliche These, es handle sich um Gott?
Ergebenst,
Librivore
Anmerkung: Ich habe vielleicht schon einmal erwähnt, dass unter meinen Kollegen auch angehende Theologen sind. Ich kann nicht mehr genau sagen, wie wir auf das Thema kamen, doch wir kamen neulich auf "andere Entitäten" zu sprechen, als gerade wenig zu tun war. Ich war fasziniert, als er mich auf diese Bibelstelle verwies. Mir fallen mindestens drei Arten von "übernatürlichen", aber unchristlichen Geschöpfen ein, mit denen in dieser Geschichte gerungen worden sein könnte nach der Beschreibung. Doch wenn dem so ist, warum will dann eine der wichtigeren Figuren des alten Testaments von dieser Kreatur gesegnet werden?