Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Unentdeckte Tierarten oder Fabelwesen?

Moderator: gabor

Antworten
Bad Wolf

Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von Bad Wolf »

Hallo,

wer weiß ob es das Beast of Bray Road wirklich gibt?

The Beast of Bray Road (or the Bray Road Beast) is an unknown creature reported to live in Elkhorn, Wisconsin. It has been sighted several times since the late 1980s.



Drawing by a witness in 1991
Contents [hide]
1 Description
2 Theories
3 Popular Culture
4 References
5 External links
Description

The Beast of Bray Road is described by witnesses in several ways:
A hairy biped resembling Bigfoot
An unusually large and intelligent wolf apt to walk on its hind legs
Different hybrid forms between the two aforementioned.
Although the Beast of Bray Road has not been seen to shapeshifting from a human into a wolf in most of the sightings, it has been labeled a werewolf in newspaper articles. There is one witness who claims to have seen it morph from a wolf-headed human form into an ape-headed form. There has been other paranormal phenomenon reported, such as the beast suddenly materializing.
One incident occured in which a man and a friend of his were coming home from a friends house when they saw a large animal kneeled down on the side of the road. upon getting closer they realised the creature was snacking on roadkill. The moment one of the men rolled his window down, the animal spotted them and immediatly attacked the car. The two men fled and reported their encounter to the authorities but no evidence was found except for large scratches down the side of their vehicle.
Another incident happened in which authorities arrested a man (whos identity is unknown) was arrested for DWI. Police say the man possessed a gun with a silver bullet and the frightened man said it was for protection just in case he came accross the beast.
[1]
Theories

Paranormal researcher Todd Roll said that there may have been a connection with the werewolf to the occult activities and mutilated animals (which may have been animal sacrifices in Walworth County, Wisconsin.
A number of animal-based theories have also been proposed. They include:
The creature is an undiscovered variety of wild dog
It is a cryptid named the Shunka Warakin (a hyena or wolf-like beast)
It is the waheela (a giant prehistoric wolf similar to Amarok)
It is a wolfdog or a coydog, possibly one that had been trained to stand upright before becoming feral
Another paranormal theory is the Native American legends of the skin-walkers.
It is also possible that mass hysteria has caused different creatures to be artificially lumped under the same label, since the Beast of Bray Road does not look the same from one sighting to the next.
Popular Culture

The Beast of Bray Road appears in the television program Mystery Hunters as well as several books and a motion picture. Articles about it have appeared in Weekly World News. The sightings spawned a 2005 indie movie directed by Leigh Scott entitled The Beast of Bray Road.
References

Godfrey, Linda S. The Beast of Bray Road: Tailing Wisconsin's Werewolf. Black Earth, Wisconsin: Prairie Oak Press, 2003. ISBN 1-879483-91-2
Haunted Wisconsin: The Bray Road Beast
Interview with Linda S. Godfrey on American Monsters.com
IMDB Movie Page: The Beast of Bray Road
External links

BeastofBrayRoad.com - Official site by Linda S. Godfrey
The Cryptid Zoo: Beast of Bray Road
Weird Wisconsin (this site is temporarily down due to renovations)
A depiction of The Bray Road Beast as the Shunka Warakin
Categories: Urban legends | Carnivorous mammals | Werewolves
Benutzeravatar
gabor
Moderator
Moderator
Beiträge: 10142
Registriert: 8. Apr 2009 16:18
Religionszugehörigkeit: Nihilist
Wohnort: Silencium est Aureum!

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von gabor »

Naja,da war wohl meine Deckung schlecht....Scheiss Jäger!
Freundschaft!
Woher soll ich wissen, ob die Vergangenheit keine Fiktion ist, die nur erfunden wurde, um den Zwiespalt zwischen meinen augenblicklichen Sinneswahrnehmungen und meiner Geistesverfassung zu erklären?
Benutzeravatar
Azazel
Site Admin
Site Admin
Beiträge: 11545
Registriert: 20. Mär 2005 15:54
Religionszugehörigkeit: keine
Wohnort: Der Dummheit der Menschheit sind keine Grenzen gesetzt
Kontaktdaten:

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von Azazel »

ich denke es ist mit dem Biest so wie mit dem Yeti od. dem Big Foot....ganz sicher kann sich keiner sein; denn es werden doch ab und an neue Species entdeckt bzw. gibt es nachweisbar auch Mutationen von bekannten Species.
Bad Wolf

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von Bad Wolf »

Hallo,

ja ich hoffe es das Beast of Bray Road / ( Werwolf ) gibt. Denn dann möchte ich gerne wissen wie er aussieht und eine DNA probe.
Benutzeravatar
Zerberus
Moderator
Moderator
Beiträge: 3429
Registriert: 15. Okt 2006 14:35
Religionszugehörigkeit: Religionsfrei
Wohnort: Immer locker bleiben

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von Zerberus »

Denn dann möchte ich gerne wissen wie er aussieht und eine DNA probe
also die dna probe wird warscheinlich so aussehen : Bild
"Eine mächtige Flamme entsteht aus einem winzigen Funken."
Benutzeravatar
whitestorm
Co-Admin
Co-Admin
Beiträge: 3668
Registriert: 13. Jun 2005 14:43
Religionszugehörigkeit: kann man das essen
Wohnort: Magie ohne Gefühle ist wie ein Drache ohne sein Feuer!

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von whitestorm »

mal hierher verschoben *hust*
Niveau sieht von unten immer wie Arroganz aus.
"Man kann vieles unbewusst wissen, indem man es nur fühlt aber nicht weiß." F.M.Dostojewski
Benutzeravatar
Zerberus
Moderator
Moderator
Beiträge: 3429
Registriert: 15. Okt 2006 14:35
Religionszugehörigkeit: Religionsfrei
Wohnort: Immer locker bleiben

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von Zerberus »

post59560.html?hilit=beast%20of%20road#p59560


das thema gabs hier schoneinmal ..... ich denke da beruht viel auf aberglauben . gut möglich das es verschiedene säuger gibt die der mensch noch nicht zu gesichte bekommen hat . wir laufen ja auch in jeder hinsicht mit einem geschlossenen auge durch die welt . doch ein "beast" wird das tierchen denke ich mir nicht sein ......


schließlich kennen wir die amerikaner .... da wird ein frettchen durch wiedererzählung 2 meter groß .... und durch die krasse und nervige betonung des americano englisch wird das vieh 3 meter gro0 ;)
"Eine mächtige Flamme entsteht aus einem winzigen Funken."
Benutzeravatar
gabor
Moderator
Moderator
Beiträge: 10142
Registriert: 8. Apr 2009 16:18
Religionszugehörigkeit: Nihilist
Wohnort: Silencium est Aureum!

Re: Gibt es das Beast of Bray Road wirklich?

Beitrag von gabor »

Ey Alter wirklich?"Clown" is doch ach real!!1JAHHHAH!
Freundschaft!
Woher soll ich wissen, ob die Vergangenheit keine Fiktion ist, die nur erfunden wurde, um den Zwiespalt zwischen meinen augenblicklichen Sinneswahrnehmungen und meiner Geistesverfassung zu erklären?

Zurück zu „Kryptozoologie“